Uvjeti poslovanja
Opći uvjeti web trgovine MALL.HR sastavljeni su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, Zakonom o zaštiti osobnih podataka te Zakonom o elektroničkoj trgovini.
Web trgovinom MALL.HR (u daljnjem tekstu „trgovina“) upravlja tvrtka Internet Mall d. o. o., Horvatova 80a, 10 000 Zagreb, telefon: 01 8000 190, email: info@mall.hr, matični broj: 080976802, porezni broj: 91380369083, koji je pružatelj usluga e-poslovanja (u daljnjem tekstu prodavač ili MALL.HR).
Opći uvjeti poslovanja odnose se na rad web trgovine MALL.HR, prava i obveze korisnika i trgovine te se njima uređuje poslovni odnos između MALL.HR i kupca. Opći uvjeti poslovanja uređuju i pojedinačna pravila kupnje na mjestima za preuzimanje MALL.HR.
Kupca obvezuju opći uvjeti koji vrijede u trenutku kupnje (predaje web narudžbe). Kupac se kod predaje narudžbe svaki put posebno upozorava na opće uvjete poslovanja i predavanjem narudžbe potvrđuje svoju upoznatost s istima.
Vrste korisnika
Vrste korisnika
Jednokratnim upisom u web trgovinu MALL.HR putem emaila posjetitelj postaje gost MALL.HR, a potvrđenom registracijom u web trgovini MALL.HR postaje član MALL.HR. I gost i član MALL.HR (u nastavku i korisnik) stječu pravo na kupnju u web trgovini MALL.HR.
Kod registracije u web trgovinu kao član MALL.HR, posjetitelj dobiva korisničko ime koje je jednako njegovom emailu i lozinku. Korisničko ime i lozinka člana MALL.HR nedvosmisleno su određeni i povezani s unesenim podacima.
Registracija je moguća i tijekom postupka kupnje.
U slučaju da korisnik želi naknadno svoj email zamijeniti nekim drugim, mora poslati zahtjev na info@mall.hr. Promjena emaila bit će izvršena isti ili najkasnije sljedeći radni dan, a korisnik će o tome biti obaviješten emailom.
Dostupnost informacija
Dostupnost informacija
MALL.HR se obvezuje da će kupcu, prije nego što je vezan ugovorom ili ponudom, osigurati sljedeće informacije:
- podatke o poduzeću Internet Mall d. o. o. (naziv i sjedište poduzeća, matični broj),
- kontaktne podatke koji korisniku omogućuju brzu i učinkovitu komunikaciju (kontaktni email, telefon),
- bitne karakteristike artikala (uključujući i postprodajne usluge i jamstva) te rok valjanosti toga podatka,
- raspoloživost artikala (svaki artikl koji se nudi na web stranici trebao bi biti raspoloživ u razumnom razdoblju),
- uvjete dostave artikla (te način, mjesto i vrijeme dostave),
- cijene koje moraju biti jasno i nedvosmisleno određene i evidentno mora biti prikazano sadrže li već poreze i troškove prijevoza i druga davanja te rok valjanosti toga podatka,
- način plaćanja i dostave ili ispunjenja te rok valjanosti toga podatka,
- vremenska valjanost ponude,
- rok u kojem je moguće odustati od ugovora i uvjete za odustajanje,
- objašnjenje žalbenog postupka, uključujući sve podatke o kontaktnoj osobi ili službi za kontakt s kupcima.
Ponuda artikla
Ponuda artikla
Zbog prirode poslovanja putem interneta ponuda MALL.HR često se i brzo ažurira te mijenja.
Cijena u web trgovini MALL.HR prikazana je kao Web cijena te Redovna cijena. Web cijena vrijedi za sve registrirane korisnike MALL.HR (za korisnike koji MALL.HR povjere svoje podatke). Registriranim korisnikom MALL.HR postajete registracijom u web trgovini kao član MALL.HR ili jednokratnim upisom u web trgovinu kao gost MALL.HR. Na mjestima za preuzimanje pojedinačni artikli su na raspolaganju za kupnju te su na njima istaknute Redovna cijena i Web cijena.
Redovna cijena je cijena koja vrijedi za neregistrirane korisnike koji nisu članovi web trgovine ili gosti MALL.HR, a unatoč tome žele obaviti kupnju na jednom od mjesta za preuzimanje MALL.HR.
Posebna dnevna ponuda
Posebna dnevna ponuda je posebno snižena cijena artikla koja je valjana u razdoblju od 24 sata (od 0:00 do 23:59 toga dana) za određene artikle koji su u ponudi MALL.HR označeni popustom. Uz artikl je naveden postotak sniženja u odnosu na Redovnu cijenu i najbolja ponuda – cijena dana.
Oznake artikla
- Artikl s oznakom "Novosti" nedavno je dodan artikal u ponudu MALL.HR. Ovom će oznakom biti izložen najmanje 14 dana i najviše 2 mjeseca.
- Artikl s oznakom "Rasprodaja" ima još dodatno sniženu cijenu u odnosnu na web cijenu koja vrijedi od rasprodaje zaliha ovog artikla. Postotak sniženja naveden je uz artikl.
- Artikl s oznakom "Trenutno nedostupno" trenutno nije raspoloživ. To znači da nije na zalihi, ni u središnjem skladištu, ni kod dobavljača.
- Artikl s oznakom "Rasprodano" nije više raspoloživ.
- Artikl s oznakom "Odlična cijena" kupcu omogućava kupnju artikla po posebno povoljnoj cijeni u odnosu na web cijenu.
- Artikl s oznakom "Preporučujemo" prodajni savjetnik MALL.HR zbog karakteristika artikla i/ili odlične cijene preporučuje kupnju. Preporuka, namijenjena širem krugu ljudi, ne uvažava potrebe i karakteristike pojedinog kupca, stoga odluku o kupnji mora za sebe donijeti sam kupac, a MALL.HR za to ne preuzima nikakvu odgovornost.
- Artikl s oznakom "Zadnji komad" zadnji je komad toga artikla na zalihi u središnjem skladištu MALL.HR, što omogućava bržu isporuku artikla.
Oznake Otvorena ambalaža
- Otvorena ambalaža: Artikl ima otvorenu ambalažu, ali je potpuno funkcionalan i nema nikakvih oštećenja. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Oštećena ambalaža: Artikl ima oštećenu, nepotpunu ili neoriginalnu ambalažu, ali je potpuno funkcionalan. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Oštećeni artikl: Artikl ima manje estetsko oštećenje, možda postoje znakovi korištenja i možda ima oštećenu ambalažu. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Korišteni artikl: Kupac je vratio artikl. Korišten je i možda mu je malo oštećena ambalaža. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Servisirani artikl: Artikl je servisiran u ovlaštenom servisu. Artikl je potpuno funkcionalan. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
Narudžba
Narudžba
Kupoprodajni ugovor između MALL.HR i kupca u web trgovini sklopljen je u trenutku kada MALL.HR kupcu pošalje prvi email o statusu njegove narudžbe (potvrda prijema narudžbe). Od toga su trenutka sve cijene i drugi uvjeti fiksni te vrijede za MALL.HR i za kupca. Kupac je osoba s podacima navedenima prilikom predaje narudžbe. Naknadno mijenjanje podataka o kupcu nije moguće.
Kupoprodajni ugovor (tj. prvi email o statusu narudžbe) pohranjen je u elektroničkom obliku na poslužitelju MALL.HR.
Načini plaćanja
Načini plaćanja
MALL.HR omogućava sljedeće načine plaćanja:
- online s debitnom ili kreditnom karticom (MasterCard® i Visa),
- na mjestu za isporuku gotovinom te MasterCard, VISA, VISA Electron te Diners karticama ovih banaka: Zagrebačka banka, Erste, Sberbank, Kent Banka, Agram Banka, Slatinska Banka i karticama Istarske Kreditne Banke Umag (jednokratno).
- doznakom na račun poduzeća MALL.HR (po ponudi/predračunu),
- plaćanje gotovinom pri preuzimanju pošiljke dostavljene od strane DPD ili Gebruder Weiss dostavne službe,
- plaćanje na rate kreditnom karticom: Plan plaćanja ovisi o pojedinačnoj kreditnoj kartici. Plaćanje na rate moguće je kreditnim karticama Visa, MasterCard® i Diners karticama banaka Zagrebačka banka, Privredna Banka Zagreb (PBZ), Erste Bank, Istarska Kreditna Banka Umag d.d., Sberbank d.d., Kent Banka, Agram Banka d.d. i Slatinska banka d.d. Minimalan iznos kojeg možete platiti na rate iznosi 200.00 €, a maksimalan broj rata je trenutno 12 za sve kartice. Za ovaj način plaćanja nećete platiti nikakvu dodatnu naknadu.
- Ako prilikom online plaćanja karticom plaćanje nije bilo uspješno, narudžba će se automatski otkazati u roku od 72 sata od kreiranja. U slučaju odabira predračuna kao načina plaćanja, narudžba će se automatski otkazati ako uplatu ne izvršite u roku od 5 radnih dana od kreiranja narudžbe.
- plaćanje na rate moguće je i u mjestima za preuzimanje u Zagrebu s PBZ Maestro i PBZ Visa karticama; Diners karticama te karticama ovih banaka: Zagrebačka banka, Erste, Sberbank, Kent Banka, Agram Banka, Slatinska Banka i karticama Istarske Kreditne Banke Umag. Plaćanje na rate na mjestima za preuzimanje u Zagrebu je moguće do 12 rata za iznose veće od 200.00 € (beskamatno).
*Za pojedinačne narudžbe zadržavamo pravo zahtijevati plaćanje bankovnom doznakom na račun Internet Mall d. o. o. po ponudi/predračunu pri čemu je važeća Web cijena.
U slučaju otkazivanja narudžbe ili promijene načina plaćanja, prilikom online plaćanja kreditnom karticom, obavijestite nas na info@mall.hr za povrat novca.
Od dana 11.07.2021 sukladno Članku 55. Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma NN 108/17, 39/19 (dalje u tekstu: Zakon) propisano je ograničenje u poslovanju s gotovinom za pravne osobe i fizičke osobe koje obavljaju registriranu djelatnost u Republici Hrvatskoj i to na način da ne smiju primiti naplatu ili obaviti plaćanje u gotovini u vrijednosti od 9.954,24 € (75.000,00 HRK) i većoj, a u suprotnom čine prekršaj po članku 153. Zakona.
Izdavanje računa
Izdavanje računa
MALL.HR nakon dostave naručenih artikala kupcu pošalje račun u PDF formatu na email kupca. U slučaju osobnog preuzimanja na mjestu za preuzimanje kupac dobiva ispisani račun za kupljene artikle prilikom njihovog preuzimanja.
Na računu su raščlanjene cijena i svi troškovi koji se odnose na kupnju te predložena obavijest o pravu na odustajanje od ugovora.
Kupac je dužan provjeriti točnost podataka prije predavanja narudžbe. Naknadno predloženi prigovor u vezi točnosti izdanih računa ne uvažavamo.
Cijene
Cijene
Web cijena
Web cijena vrijedi za sve registrirane korisnike MALL.HR koji su Internet MALL d. o. o. povjerili svoje podatke. Registriranim korisnikom MALL.HR postajete registracijom u web trgovini kao član MALL.HR ili jednokratnim upisom u web trgovinu kao gost MALL.HR.
Redovna cijena
Za neregistrirane korisnike kod kupnje vrijedi Redovna cijena. Artikli su raspoloživi za kupnju po Redovnoj cijeni isključivo na mjestima za preuzimanje MALL.HR. Obično je Redovna cijena viša od Web cijene. Kupci mogu i na mjestima za preuzimanje obaviti registraciju za člana MALL.HR ili predati narudžbu kao gost MALL.HR te time koristiti pogodnosti Web cijene jer Internet MALL d. o. o. povjeravaju svoje podatke.
Tamo gdje je kod artikala naznačena samo jedna cijena znači da je Web cijena jednaka Redovnoj cijeni.
Sve cijene uključuju PDV, osim ako je izričito navedeno drugačije. Cijene vrijede u trenutku predaje narudžbe i nemaju unaprijed određenu valjanost. Cijene vrijede u slučaju plaćanja gore navedenih načina plaćanja, pod gore navedenim uvjetima.
Unatoč golemim naporima da osiguramo najažurnije i najtočnije podatke, može se dogoditi da je podatak o cijeni pogrešan. U tom slučaju, ali i u slučaju da se cijena artikla promijeni tijekom obrade narudžbe, MALL.HR će omogućiti kupcu odustajanje od kupnje.
Popusti, promotivni kodovi itd. u pravilu se ne zbrajaju. Popust kod pojedinačnog artikla i promotivni kod također se ne zbrajaju. Kodovi bonusa za popust ne mogu se zamijeniti za gotovinu.
Mall.hr poklon bon
Mall.hr poklon bon
Poklon bon je dokaz identiteta kojeg izdaje prodavatelj Internet Mall d.o.o. uz plaćanje i koji se izdaje u elektroničkom obliku (kupac dobiva e-mail s kodom poklon bona). Svaki poklon bon označen je svojim kodom (jedinstvenim serijskim brojem), prodavatelj Internet Mall d.o.o. ga je dužan prihvatiti kao plaćanje za kupnju putem mall.hr internet trgovine.
Poklon bon možete kupiti u online trgovini mall.hr. Za kupnju poklon bona vrijede isti uvjeti kao i za kupnju ostalih artikala, osim načina plaćanja. Poklon bon možete platiti platnom ili kreditnom karticom. U slučaju veće narudžbe poklon bonova, upit možete poslati na info@mall.hr. U tom slučaju moguće je plaćanje po predračunu. Poklon bon vrijedi 3 mjeseca od datuma izdavanja, osim ako nije drugačije naznačeno na bonu.
Zamjena poklon bona za gotovinu nije moguća. Vaučer se može iskoristiti samo u punom iznosu. Ukoliko je vrijednost kupnje veća od vrijednosti darovnog bona, imatelj darovnog bona mora doplatiti razliku. Ukupna vrijednost artikala mora biti 1€ veća od vrijednosti poklon bona. Darovnom karticom možete platiti ukupan iznos artikala, ali ne i troškove dostave.
Korištenje poklon bona:
- Odaberite artikle koje želite kupiti i stavite ih u košaricu. Nastavite i dovršite svoju narudžbu. Odaberite način dostave, odredite adresu dostave i odaberite način plaćanja.
- Kod poklon bona unesite u polje Poklon bon ili kod za popust i potvrdite klikom na gumb Primijeni. Ako želite iskoristiti više kupona, odvojite pojedinačne kodove razmakom ili zarezom.
- Kada unesete kodove, vrijednost poklon bonova automatski se oduzima od cijene vaše narudžbe. Ostaje iznos koji još treba podmiriti.
- Zatim samo dovršite online narudžbu.
Unutar jedne online narudžbe omogućujemo vam korištenje više poklon bonova i promo kodova istovremeno, dok je moguće unijeti samo jedan kod za popust. Sve navedeno možete jednostavno unijeti tijekom predaje online narudžbe odvajanjem pojedinačnih kodova razmakom ili zarezom.
Ukoliko se narudžba ili dio narudžbe otkaže i zbog toga poklon bonovi nisu iskorišteni, zamijenit ćemo ih novim poklon bonovima. Uplaćeni novac vratit ćemo na vaš tekući račun ili kreditnu karticu, ako ste njome obavili kupnju. Sve što trebate učiniti je javiti nam šifre iskorištenih poklon bonova i broj transakcijskog računa.
Kod za popust
Kod za popust
Kod za popust donosi različite pogodnosti prilikom kupnje putem web trgovine MALL.HR i vremenski je ograničen. Aktivni kod za popust pronađite na naslovnoj stranici oglasne poruke, na stranici pojedinačnog odjela u našem newsletteru ili drugim medijima.
U slučaju da kupac iskoristi kod za popust, a narudžbu s kodom za popust naknadno otkaže vlastitom voljom, kod za popust smatrat će se iskorištenim.Uporaba koda za popust:
- Odaberite artikle koje želite kupiti i dodajte ih u košaricu. Vrijednost vaše narudžbe mora biti barem 1 € (7.53450 Kn) viša od vrijednosti koda za popust. Kada završite s dodavanjem artikala u košaricu nastavite klikom na gumb Nastavi na blagajnu. Odaberite način dostave, navedite adresu za dostavu i odaberite način plaćanja.
- U istom koraku u polje Poklon bon, promotivni kod, kod za popust unesite kod za popust i unos potvrdite klikom na gumb Unesi. U slučaju da želite istovremeno iskoristiti više kodova za popust, unesite ih u polje istovremeno te ih odvojite zarezom ili razmakom. Zatim kliknite gumb Unesi.
- Za kupnju jednog artikla može se koristiti samo jedan kod za popust. Broj kodova za popust ne smije premašiti broj naručenih različitih artikala (primjerice, kod narudžbe 4 artikla možete istovremeno iskoristiti najviše 4 različita koda za popust).
- Kada unesete kod za popust, vrijednost koda za popust automatski se oduzme od cijene vaše narudžbe u zadnjem koraku – Sažetak vaše narudžbe. Preostali iznos još uvijek morate platiti.
- Kod za popust je jednokratni kod, što znači da se može koristiti samo jednom.
Promotivni kod
Promotivni kod
Promotivni kod donosi različite pogodnosti prilikom kupnje i vremenski je ograničen. Aktivni promotivni kod pronađite na naslovnoj stranici oglasne poruke, na stranici pojedinačnog odjela u našem newsletteru ili drugim medijima.
U slučaju da kupac iskoristi promotivni kod, a narudžbu s iskorištenim kodom naknadno otkaže vlastitom voljom, promotivni kod smatrat će se iskorištenim.Korištenje promotivnog koda:
- Odaberite artikle koje želite kupiti i dodajte ih u košaricu. Kada završite s dodavanjem artikala u košaricu nastavite klikom na gumb Na blagajnu. Odaberite način dostave, navedite adresu za dostavu i odaberite način plaćanja.
- U istom koraku u polje Poklon bon, promotivni kod, kod za popust unesite promotivni kod i unos potvrdite klikom na gumb Unesi.
- Kod svake kupnje možete iskoristiti samo jedan promotivni kod (primjerice, kod narudžbe 2 artikla možete istovremeno iskoristiti najviše 1 promotivni kod).
- Vrijednost vaše narudžbe mora biti barem 1 € (7.53450 Kn) viša od vrijednosti promotivnog koda za popust.
- Kad unesete promotivni kod, vrijednost promotivnog koda automatski se oduzme od cijene vaše narudžbe u zadnjem koraku – Sažetak vaše narudžbe. Preostali iznos još uvijek morate platiti.
- Promotivni kod je jednokratan kod, što znači, da ga možete iskoristiti samo jednom.
- Kombinacija različitih oblika pogodnosti (kod za popust, promotivni kod i bonus) unutar iste narudžbe nije moguća.
Bonus
Bonus
Dobivanje bonusa za sljedeću kupnju:
Korisnik dobiva bonus prilikom kupnje putem web trgovine MALL.HR koja ima u opisu označeno dobivanje bonusa za sljedeću kupnju (i njegov iznos).
Bonus za sljedeću kupnju izdaje se u elektroničkom obliku (kupac dobiva email s kodom bonusa) 14 dana od preuzimanja narudžbe, osim ako nije drugačije navedeno. Svaki bonus ima svoj kod za popust (jedinstveni serijski broj), a prodavač ga je dužan uvažiti kao popust za unaprijed određene artikle/kategoriju ili za bilo koji artikl (ako je tako određeno) koji se prodaju u web trgovini MALL.HR. Kod narudžbe artikala s bonusom može biti navedeno i ograničenje unovčenja bonusa za sljedeću kupnju (ovisno o vrijednosti ili sadržaju kupnje).
U slučaju da kupac iskoristi bonus, a narudžbu s korištenim bonusom naknadno otkaže vlastitom voljom, bonus će se smatrati iskorištenim.Korištenje bonusa:
Kod korištenja dobivenog bonusa vrijednost vaše narudžbe mora biti barem 1 € (7,53450 Kn) viša od vrijednosti bonusa za popust. Bonus se može koristiti samo u jednokratnom iznosu i ne može se koristiti djelomično. Valjanost bonusa je 3 mjeseca od preuzimanja artikla, osim ako nije drugačije navedeno.
Unutar jedne web narudžbe omogućujemo vam istovremeno korištenje više poklon bonova i promotivnih kodova, dok se kod bonusa za popust može unijeti samo jedan. Sve nabrojeno prilikom predavanja web narudžbe jednostavno upišite tako da pojedine kodove odvojite razmakom ili zarezom. Broj dopuštenih kodova bonusa za popust koje želite koristiti unutar jedne narudžbe ograničeno je brojem artikala koje imate u košarici (primjerice, kod narudžbe 4 artikla možete istovremeno iskoristiti najviše 4 različita koda bonusa za popust).
Kompleti
Kompleti
Komplet je grupa od dva do šest artikala. Kod kupnje artikla putem web trgovine MALL.HR sustav će vam ponuditi i druge artikle te ćete tako uštedjeti kod cijene. Za dodatni artikl unutar kompleta važeće su posebne uštede koje će biti vidljive prije predavanja web narudžbe.
Što još moram znati o kompletima?
Pokloni koji se dodaju pojedinim artiklima ne pohranjuju se kod slaganja kompleta (kompleti se uvijek slažu bez poklona). Unutar različitih kompleta uštede se razlikuju.
Poklon bon, promotivni kod i kod za popust možete iskoristiti i kod kupnje kompleta. Broj kodova za popust ne smije premašiti broj naručenih različitih artikala (primjerice, komplet se sastoji od 2 artikla, što znači da možete istovremeno iskoristiti najviše 2 različita koda za popust). Različite kodove istovremeno unesite u polje poklon bon, promotivni kod, kod za popust te ih odvojite zarezom ili razmakom.
Postupak obavještavanja o kupnji
Postupak obavještavanja o kupnji
1. MALL.HR narudžba
Nakon predavanja narudžbe kupac dobiva obavijest emailom, da je narudžba primljena. Članu MALL.HR na web stranici www.mall.hr uvijek su dostupni sveobuhvatni podatci o statusu i sadržaju narudžbe. MALL.HR narudžbu pregleda, provjeri dostupnost naručenih artikala i potvrdi, odnosno s razlogom odbije narudžbu. MALL.HR može za provjeravanje podatka ili zbog osiguravanja točnosti isporuke nazvati kupca na njegov kontaktni telefonski broj. Isporuka artikala koje MALL.HR nema na zalihi u vlastitom skladištu ovisi isključivo o dobavljaču i roku u kojem dobavljač može dostaviti artikle do MALL.HR. MALL.HR kupca redovito obavještava emailom o ažurnim podacima u vezi isporuke artikala. Ako je rok isporuke vrlo dug i kupac ne želi čekati, to može javiti MALL.HR koji će artikl ukloniti iz narudžbe i kupcu vratiti već eventualno uplaćena sredstva, a ostale artikle iz narudžbe po izboru kupca ili isporučiti ili narudžbu u cijelosti stornirati. Ako dobavljač MALL.HR ne potvrdi isporuku naručenih artikala najkasnije do isteka dva tjedna od dana predaje narudžbe, MALL.HR može narudžbu kupca odbiti iz razloga da artikl više nije dostupan. Danom odbijanja narudžba kupca prestaje važiti. MALL.HR ne preuzima nikakvu odgovornost za štetu uzrokovanu duljim rokovima isporuke ili zbog neizvršene isporuke artikala koje MALL.HR nema na zalihi u vlastitom skladištu..
2. Narudžba je otpremljena/narudžba je pripremljena za preuzimanje
MALL.HR u dogovorenom roku artikl pripremi i pošalje ili pripremi za osobno preuzimanje te o tome emailom i SMS porukom obavijesti kupca. MALL.HR emailom obavještava kupca i o politici odustajanja od ugovora, kome se obratiti u slučaju kašnjenja u isporuci te kome se obratiti u slučaju pritužbe.
U slučaju da se kupac pravodobno odluči za opoziv narudžbe mora prodavača o tome odmah obavijestiti telefonom na broj opće pomoći 01 8000 190 ili emailom na adresu info@mall.hr. U slučaju da je narudžba već otpremljena, kupac prilikom dostave može odbiti preuzimanje pošiljke dostavnoj službi . U slučaju osobnog preuzimanja (kada je artikl već pripremljen za preuzimanje), kupac opoziv narudžbe može javiti putem već gore navedenih načina.
Kupnja za pravne osobe
Kupnja za pravne osobe
Postupak kupnje za pravne osobe jednak je onome za fizičke osobe, samo u prvom slučaju izaberite R1 račun na firmu i potvrdite suglasnost s Uvjetima poslovanja. Ako ste već kupovali preko firme, izaberite naziv firme iz svojeg arhiva. Za pojedine artikle, koji su dostupni za kupnju na mjestu isporuke, izdavanje R1 računa nije moguće.
Ukoliko želite R1 račun, prihvaćate Uvjete poslovanja koji vrijede za pravne osobe. Glavna razlika je u mogućnosti odustajanja od ugovora: firmama, obrtnicima i drugim pravnim osobama omogućujemo vraćanje kupljenih artikala u okviru jamstvenih uvjeta. Nabrojane pravne osobe nemaju mogućnost odustajanja od ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja artikla bez razloga, kao što vrijedi za kupce (fizičke osobe).
Povrat novaca za pravne osobe nije moguć. Za kupovinu pravnih osoba vrijede Uvjeti poslovanja MALL.HR, više o mogućnosti povrata u okviru jamstvenih uvjeta pročitajte u nastavku, odnosno na stranici o povratu artikla.
Internetska trgovina MALL.HR pravnim osobama omogućava sljedeće načine plaćanja:
- s gotovinom prilikom preuzimanja* (ograničenje gotovinskog plaćanja do 663.61 € (5.000,00 Kn) s PDV-om),
- s debitnom ili kreditnom karticom (MasterCard® i Visa),
- uplatom na račun MALL.HR preko ponude/predračuna,
- plaćanje na rate je moguće na mjestu za isporuku u Zagrebu s American Express, PBZ Maestro i PBZ Visa karticama; plaćanje je moguće do 12 rata (za iznose veće od 199.08 € /1.500 kn).
- plaćanje na rate kreditnom karticom: Plan plaćanja ovisi o pojedinačnoj kreditnoj kartici. Plaćanje na rate moguće je kreditnim karticama Visa, MasterCard®, American Express i Diners karticama banaka Privredna Banka Zagreb (PBZ), Erste Bank, Istarska Kreditna Banka Umag d.d., Sberbank d.d., Kent Banka, Agram Banka d.d. i Slatinska banka d.d. Minimalan iznos kojeg možete platiti na rate iznosi 199.08 € (1.500 kn), maksimalan broj rata je trenutno 12 za sve kartice. Za ovaj način plaćanja nećete platiti nikakvu dodatnu naknadu.
Prilikom pojedinih narudžbi zadržavamo pravo zahtijevanja uplate na račun MALL.HR preko ponude/predračuna, prilikom kojih vrijedi cijena dogovorena ugovorom.
Pravo potrošača na odustajanje od ugovora
Pravo potrošača na odustajanje od ugovora
Potrošač (navedeno vrijedi isključivo za fizičke osobe koje kupuju artikle za namjene izvan svoje privredne djelatnosti) ima pravo u roku od 14 dana od preuzimanja artikla obavijestiti prodavača da odustaje od ugovora, bez potrebe navođenja razloga svoje odluke. Rok počinje teći dan nakon datuma preuzimanja artikla.
Odustajanje od ugovora potrošač javi na email prodavača info@mall.hr uz priložen obrazac za odustajanje od ugovora artikla, koji korisnici mogu pronaći ovdje.
Povrat primljenih artikala poduzeću u roku za odustajanje od ugovora smatrat će se obavješću odustajanja od ugovora. To znači da je artikl potrebno vratiti prodavaču najkasnije u roku od 30 dana od poslane obavijesti za odustajanje od ugovora (kupnje).
Artikl potrošač mora vratiti neoštećen i u nepromijenjenoj količini, osim ako je artikl uništen, pokvaren, izgubljen ili se smanjila njegova količina, a da za to nije kriv potrošač. Potrošač ne smije neograničeno koristiti artikl od trenutka odustajanja od ugovora. Potrošač smije pregledati artikl i isprobati ga u opsegu koji je nužan za utvrđivanje stvarnog stanja. Testiranje artikla koje nije u skladu s navedenim smatra se korištenjem artikla, što znači da potrošač time gubi pravo na odustajanje od ugovora.
Jedini trošak koji ide na teret potrošača ako odustane od ugovora je trošak vraćanja artikla.
Isključenje prava na jednostrani raskid ugovora: Potrošač nema pravo na raskid Ugovora u slučajevima propisanim člankom 79. Zakona o zaštiti potrošača, tj. ako je:
- ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
- predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
- predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave
- Također, odustajanje od ugovora nije moguće za aparate za brijanje, depilatore, epilatore, škare, četkice za zube, aparate za oblikovanje brade, pribor za brijanje, laserske aparate za uklanjanje dlačica, trimere za šišanje dlačica u nosu/ušima, trimere za šišanje dlačica na tijelu, pribor za zube, pribor i nastavke za osobnu njegu, dječji pribor i sve vrste slušalica koje nisu originalno zapakirane odnosno sigurnosni pečat je uklonjen i ukazuje na upotrebu proizvoda.
- predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
- predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.
Potrošač nema pravo odustati od ugovora ako artikl nije primjeren za povrat zbog svoje prirode. Odustajanje od ugovora nije moguće ni u slučaju kupljene hrane za male životinje, praška za pranje i deterdženata. Primljeni artikl potrošač mora vratiti neoštećen i u nepromijenjenoj količini, osim ako je artikl uništen, pokvaren, izgubljen ili se smanjila njegova količina, a da za to nije kriv potrošač.
Povrat obavljenih uplata bit će izvršen što je prije moguće, a najkasnije u roku od 14 dana od prijema obavijesti o odustajanju od ugovora.
Kod odustajanja od ugovora gdje je korišten bonus, kod za popust ili promotivni kod, ta se sredstva smatraju popustom te se korisniku ne vraćaju. Vraća se samo uplaćeni iznos. Poklon bon se kod odustajanja od ugovora smatra sredstvom plaćanja i vraća se korisniku kao poklon bon, a uplaćeni iznos se vraća korisniku.
U iznimnim slučajevima, kada artikli nisu vraćeni u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošaču možemo ponuditi otkup artikala uz adekvatnu naknadu koju zapisnikom odredimo kod povrata. Otkup sa sniženom vrijednošću uvažava se prilikom potvrđivanja potrošača emailom. Potrošač spomenutu otkupninu koristi isključivo kod narudžbe drugog artikla iste ili veće vrijednosti.
Pravo na povrat kupovne cijene u slučaju korištenja jamstva i materijalnog nedostatka detaljnije uređuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača.
Za više informacija posjetite stranicu Politika odustajanja od ugovora.
Odustajanje potrošača od ugovora za artikle iz kompleta
Ako se potrošač odluči za odustajanje od ugovora za artikle koji čine komplet, može za cjelokupan komplet zahtijevati zamjenu za isti komplet ili povrat kupovne cijene. Potrošač može zamijeniti artikl iz kompleta, ali u slučaju materijalnog nedostatka ili oštećenja artikla za isti ne može zahtijevati povrat kupovne cijene. U slučaju korištenja jamstva artikla iz kompleta važeći je jamstveni rok proizvođača.
Jamstvo
Jamstvo
Artikli imaju jamstvo ako je tako navedeno na jamstvenom listu ili na računu. Jamstvo je valjano uz uvažavanje uputa na jamstvenom listu te uz podnošenje računa. Jamstveni rokovi navedeni su na jamstvenim listovima ili na računu. Obrazac za povrat artikala pod jamstvom nalazi se ovdje.
Informacija o jamstvu navedena je i na stranici gdje je predstavljen artikl. Ako informacije o jamstvu nema, artikl nema jamstva ili podatak u ovom trenutku nije poznat. U potonjem slučaju kupac može kontaktirati MALL.HR koji će osigurati ažurnu informaciju.
Za više informacija posjetite stranicu Politika odustajanja od ugovora.
SLANJE APARATA/UREĐAJA NA POPRAVAK:
Prije slanja uređaja (mobilni telefon, računalo, tablet, prijenosno računalo i sl.) na kojem su pohranjeni osobni podaci (fotografije, video, podaci i sl.) , molimo kupca da izbriše svoje podatke s uređaja/jedinice, te da prije toga napravi sigurnosnu kopiju podataka. U slučaju da vrsta oštećenja ne dopušta uključivanje i brisanje podataka, moguće je da će podaci biti izbrisani tijekom popravka.
Internet Mall d.o.o. ili servis ne preuzimaju nikakvu odgovornost za vaše podatke ili pohranu vaših podataka, stoga vas molimo da napravite sigurnosnu kopiju svih podataka koje želite zadržati. Vrlo je vjerojatno da će vaš uređaj biti vraćen na tvorničke postavke. U slučaju da se uređaj ne može popraviti, reklamirani uređaj ostaje u ovlaštenom servisu i uništava se, a u tom slučaju dobivate novi identičan uređaj (ako je novi uređaj dostupan na zalihi u našem centralnom skladištu) ili povrat sredstava.
Također vas molimo da prije slanja u servis s vašeg mobilnog telefona uklonite svu moguću dodatnu opremu (npr. zaštitno staklo, foliju, memorijsku karticu i sl.) jer se ona može oštetiti ili izgubiti tijekom procesa servisiranja.
U slučaju da je opremu/uređaj potrebno očistiti prije popravka, kupcu će se čišćenje naplatiti prema važećem cjeniku servisa, o čemu će Internet Mall d.o.o. ili servis (u kojem se uređaj nalazi) obavijestiti kupca na e-mail koji je upisan prilikom kreiranja narudžbe.
*Napomena: Servisi Apple uređaja: Prije nego što uređaj pošaljete na popravak, obavezno isključite Find My Device za iPhone, Apple Watch, Mac i uklonite uređaj s vašeg iCloud računa. Ako to ne učinite, ovlašteni Apple servis odbit će popravak i naplatiti vam dijagnostiku uređaja. Za Apple Watch trebate isključiti i opciju Activation Lock.
Materijalni nedostatak
Materijalni nedostatak
Kada se materijalni nedostatak može uvažiti? Kada:
- artikl nema karakteristike potrebne za njegovo normalno korištenje ili promet,
- artikl nema karakteristike potrebne za posebno korištenje zbog čega ga kupac kupuje, a koje je prodavaču poznato, odnosno moralo bi mu biti poznato,
- artikl nema karakteristike ili odlike koje su izričito ili prešutno dogovorene, odnosno propisane,
- prodavač je izručio artikl koji nije u skladu s uzorkom ili modelom, osim ako je uzorak ili model prikazan samo u informativne svrhe.
Kako se provjerava primjerenost artikala?
Provjerava se pomoću drugog besprijekornog artikla iste vrste, istovremeno s izjavama proizvođača, odnosno navodima na samom artiklu.
Kako se materijalni nedostatak uvažava?
Kupac nas mora obavijestiti o eventualnom materijalnom nedostatku s detaljnim opisom istog u zakonom propisanom roku i istovremeno nam omogućiti pregled artikla. Obrazac za prijavu materijalnog nedostatka nalazi se ovdje.
Pravo na uvažavanje materijalnog nedostatka na artiklu detaljnije uređuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača.
SLANJE APARATA/UREĐAJA NA POPRAVAK:
Prije slanja uređaja (mobilni telefon, računalo, tablet, prijenosno računalo i sl.) na kojem su pohranjeni osobni podaci (fotografije, video, podaci i sl.) , molimo kupca da izbriše svoje podatke s uređaja/jedinice, te da prije toga napravi sigurnosnu kopiju podataka. U slučaju da vrsta oštećenja ne dopušta uključivanje i brisanje podataka, moguće je da će podaci biti izbrisani tijekom popravka.
Internet Mall d.o.o. ili servis ne preuzimaju nikakvu odgovornost za vaše podatke ili pohranu vaših podataka, stoga vas molimo da napravite sigurnosnu kopiju svih podataka koje želite zadržati. Vrlo je vjerojatno da će vaš uređaj biti vraćen na tvorničke postavke. U slučaju da se uređaj ne može popraviti, reklamirani uređaj ostaje u ovlaštenom servisu i uništava se, a u tom slučaju dobivate novi identičan uređaj (ako je novi uređaj dostupan na zalihi u našem centralnom skladištu) ili povrat sredstava.
Također vas molimo da prije slanja u servis s vašeg mobilnog telefona uklonite svu moguću dodatnu opremu (npr. zaštitno staklo, foliju, memorijsku karticu i sl.) jer se ona može oštetiti ili izgubiti tijekom procesa servisiranja.
U slučaju da je opremu/uređaj potrebno očistiti prije popravka, kupcu će se čišćenje naplatiti prema važećem cjeniku servisa, o čemu će Internet Mall d.o.o. ili servis (u kojem se uređaj nalazi) obavijestiti kupca na e-mail koji je upisan prilikom kreiranja narudžbe.
*Napomena: Servisi Apple uređaja: Prije nego što uređaj pošaljete na popravak, obavezno isključite Find My Device za iPhone, Apple Watch, Mac i uklonite uređaj s vašeg iCloud računa. Ako to ne učinite, ovlašteni Apple servis odbit će popravak i naplatiti vam dijagnostiku uređaja. Za Apple Watch trebate isključiti i opciju Activation Lock.
Preuzimanje artikala vraćenih iz obrade
Preuzimanje artikala vraćenih iz obrade jamstva ili materijalnog nedostatka
Kupac je nakon izvršene obrade dužan preuzeti artikl koji je prodavaču izručio u jamstvenu ili drugačiju obradu. Kupac preuzima artikl na mjestu za preuzimanje na kojem ga je osobno izručio prodavaču, a u slučaju da je isti poslao po pošti bit će mu vraćen na adresu za dostavu.
Prodavač kupcu šalje obavijest o povratku artikla iz obrade te ga poziva na preuzimanje artikla. Kupac je dužan artikl preuzeti u roku od 14 dana od dana primanja obavijesti.
Ako kupac artikl ne preuzme u navedenom roku, artikl se predaje na čuvanje prodavaču na adresi njegova skladišta: Internet Mall d. o. o., Horvatova 80a, Zagreb, 10000 Zagreb. Prodavač artikl čuva u vlastitom skladištu do isteka 6 mjeseci od datuma obavijesti. Prodavač za to razdoblje ima pravo na povrat svih troškova skladištenja (0.66 € [5 Kn]/dan) te pravo povrata svih troškova potrebnih za očuvanje artikla.
Nakon isteka 6 mjeseci od dana obavijesti prodavač može artikl prodati putem web trgovine MALL.HR i postignuti iznos kupovne cijene, nakon umanjenja prodajnih i ostalih troškova prodavača, doznačiti kupcu. U slučaju da je vrijednost artikla neznatna, prodavač ga može donirati u dobrotvorne svrhe te u tom slučaju kupcu nije dužan izvršiti povrat. Prodavač 15 dana prije isteka 6-mjesečnog roka čuvanja kupca obavještava o namjeravanoj prodaji, odnosno o donaciji artikla, nakon prodaje o postignutoj cijeni i iznosu troškova te o povratu na bankovni račun kupca.
Artikli s otvorenom ambalažom
Artikli s otvorenom ambalažom
Vraćeni artikli s otvorenom ambalažom mogu imati manje nedostatke (oštećena ambalaža/artikl, otvorena ambalaža itd.) i mogu se vratiti u prodaju. Vrsta nedostatka, odnosno stanje artikla navedeno je kod svakog opisa.
Vraćene artikle u MALL.HR pregledavamo. Zbog pregledavanja tih artikala, unatoč povratu i otvorenoj ambalaži itd., artikli moraju besprijekorno raditi. Stoga je na odgovarajući način utvrđeno i novo razdoblje jamstva navedeno za svaki vraćeni artikl.
U slučaju da vraćeni artikl ne radi, kupac ima pravo na jamstveni popravak i na odustajanje od ugovora u istim rokovima koji vrijede za druge artikle.
Vrsta nedostatka artikla s oznakom Otvorena ambalaža
- Otvorena ambalaža: Artikl ima otvorenu ambalažu, ali je potpuno funkcionalan i nema nikakvih oštećenja. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Oštećena ambalaža: Artikl ima oštećenu, nepotpunu ili neoriginalnu ambalažu, ali je potpuno funkcionalan. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Oštećeni artikl: Artikl ima manje estetsko oštećenje, možda postoje znakovi korištenja i možda ima oštećenu ambalažu. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Korišteni artikl: Kupac je vratio artikl. Korišten je i možda mu je malo oštećena ambalaža. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
- Servisirani artikl: Artikl je servisiran u ovlaštenom servisu. Artikl je potpuno funkcionalan. Cijena je dodatno snižena, a važeći je navedeni jamstveni rok.
Dostava
Dostava
Ugovorni partner za dostavu pošiljki prodavača MALL.HR su tvrtke DPD i Gebrüder Weiss, ali MALL.HR zadržava pravo odabira druge dostavne službe ako tako može učinkovitije ispuniti narudžbu. Dostava se vrši isključivo na području Republike Hrvatske. Više o dostavi pronađite ovdje.
Sigurnost
Sigurnost
MALL.HR koristi odgovarajuća tehnološka i organizacijska sredstva za zaštitu prijenosa i pohranjivanja osobnih podataka i plaćanja. MALL.HR za te svrhe koristi 128-bitni SSL certifikat koji je izdala ovlaštena organizacija.
Zaštita osobnih podataka
Zaštita osobnih podataka
MALL.hr se obvezuje na trajnu zaštitu osobnih podataka korisnika u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. i Zakon o zaštiti osobnih podataka.
Sve detaljne informacije o obradi osobnih podataka možete pronaći u odjeljku . Korisnik mora biti svjestan da je trgovcu dužan dati svoje osobne podatke u ispravnom i točnom obliku te je dužan obavijestiti trgovca o promjeni podataka. Prihvaćanjem ovih uvjeta Korisnik potvrđuje da su njegovi osobni podaci ispravni.
Komunikacija
Komunikacija
MALL.HR će s korisnikom stupiti u kontakt putem sredstava komunikacije na daljinu samo ako se korisnik tome izričito ne protivi i u skladu s odredbama Zakona o elektroničkoj trgovini.
Oglasne elektroničke poruke MALL.HR sadržavat će sljedeće elemente:
- bit će označene jasno i nedvosmisleno kao oglasne poruke,
- pošiljatelj MALL.HR bit će jasno vidljiv,
- različite akcije, promocije i druge marketinške tehnike bit će označene kao takve. Isto tako, jasno će biti označeni uvjeti sudjelovanja u njima,
- jasno će biti predstavljen način odjave od primanja oglasnih poruka,
- a želju korisnika da ne želi primati oglasne poruke MALL.HR izričito će poštovati.
Oglasne poruke MALL.HR bit će jasno vidljive i jasno odvojene od igara i natjecanja.
Ocjene, mišljenja i preporuke
Ocjene, mišljenja i preporuke
Ocjene, mišljenja i preporuke kupci mogu napisati jer su dio funkcionalnosti web trgovine i namijenjene su zajednici svih korisnika.
MALL.HR omogućuje da mišljenje napiše bilo koji korisnik web trgovine, a prije konačnog objavljivanja pregleda ih MALL.HR. MALL.HR neće objaviti mišljenja, odnosno unose koji su na bilo koji način uvredljivi i neprimjereni ili po mišljenju MALL.HR ne koriste drugim korisnicima i posjetiteljima.
Predavanjem mišljenja ili komentara korisnik izričito prihvaća uvjete korištenja njegova mišljenja ili komentara i dopušta MALL.HR objavu jednog dijela ili cjelokupnog teksta u svim elektroničkim i drugim medijima. MALL.HR ima pravo sadržaj mišljenja ili komentara koristiti vremenski neograničeno i za bilo koju namjenu, a koja je u poslovnom interesu MALL.HR, uključujući objavu u oglasima i drugim marketinškim komunikacijama. Autor mišljenja istovremeno izjavljuje i osigurava da posjeduje materijalno i moralno autorsko pravo za napisana mišljenja i ocjene.
Ograničavanje odgovornosti
Ograničavanje odgovornosti
MALL.HR se po svojim najboljim mogućnostima trudi osiguravati ažurnost i točnost podataka koji su objavljeni na njegovim web stranicama. Unatoč tome, karakteristike artikla, rok isporuke ili cijena mogu se promijeniti tako brzo da MALL.HR ne uspije ispraviti podatke na web stranicama. U takvom slučaju, MALL.HR će kupca obavijestiti o promjenama i omogućiti mu odustajanje od ugovora ili zamjenu naručenog artikla.
MALL.HR ne odgovara za sadržaj mišljenja o artiklima koje napišu posjetitelji. MALL.HR prije objavljivanja pregleda i odbije mišljenja koja sadrže očite neistine, te koja su neprimjerena, obmanjujuća ili uvredljiva. MALL.HR ne odgovora za informacije u mišljenjima i ograđuje se od bilo kakve odgovornosti koja proizlazi iz informacija navedenih u mišljenjima.
MALL.HR ima mogućnost odustajanja od ugovora samo ako se utvrdi očita pogreška (Zakon o obveznim odnosima Republike Hrvatske). Očitom pogreškom smatra se pogreška u bitnim karakteristikama i sve zablude koje se prema praksi u trgovini ili namjeri kupaca smatraju odlučujućima i koje MALL.HR u slučaju znanja ne bi potvrdio, odnosno sklopio ugovor. To uključuje i očite pogreške u cijeni.
Pritužbe i sporovi
Pritužbe i sporovi
MALL.HR poštuje važeći zakon o zaštiti potrošača. MALL.HR se po najboljim mogućnostima trudi ispunjavati dužnost osiguravanja učinkovitog sustava rješavanja pritužbi.
U slučaju problema, kupac s prodavačem MALL.HR može stupiti u kontakt na brojeve telefona telefona koje možete pronaći na linku Kontakt ili emailom na adresuinfo@mall.hr. Pritužba se predaje na email adresu info@mall.hr. Postupak rješavanja pritužbe je povjerljiv.
MALL.HR je svjestan bitne karakteristike potrošačkih sporova nesrazmjera između ekonomske vrijednosti zahtjeva i potrebnog vremena te troškova koji nastaju zbog rješavanja spora, što je i glavna prepreka potrošača za pokretanje spora pred sudom. Zato MALL.HR nastoji po svojim najboljim mogućnostima rješavati sporove mirnim putem.
Izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova
Ovim putem Vas obaviještavamo o svojoj dobroj volji da svaki spor riješmimo mirnim putem sporazumno kao i Vašem pravu da koristite mehanizme izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova pravom pokretanja postupka izvansudskog rješavanja spora podnošenjem prijave Sudu časti Hrvatske gospodarske Komore, i/ili podnošenjem prijedloga za mirenje Centru za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj Komori.
Online rješavanje potrošačkih sporova
Obaviještavamo Vas o mogućnosti rješavanja potrošačkih pritužbi putem online rješavanja potrošačkih sporova temeljem Uredbe o online rješavanju potrošačkih sprova 2006/2004 i Direktive 2009/22/EC i Direktive o alternativnom rješavanju alternativnih sporova 2013/11/EU putem linka:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR
Želimo vam puno ugodnih i povoljnih kupnji!
Uvjeti se primjenjuju od 11. rujna 2023. godine.